PostHeaderIconΣΗΡΑΓΓΑ ΒΑΛΤΟΥ

Σήραγγα Βάλτου

Στην περιοχή Βάλτου,στο νομό Αιτωλοακαρνανίας η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος έχει αναλάβει την κατασκευή ενός μεγάλου αρδευτικού έργου που θα μεταφέρει τις αναγκαίες ποσότητες νερού για την άρδευση της πεδιάδας Βάλτου από τον ποταμό Αχελώο. Το έργο αποτελείται από ένα Υδραγωγείο σε ανοιχτό όρυγμα μήκους 40km που ξεκινάει από την τεχνητή λίμνη Στράτου και με την παρεμβολή των αναγκαίων αντλιοστασίων θα τροφοδοτήσει ένα εκτεταμένο δίκτυο άρδευσης στην περιοχή Βάλτου που διαθέτει ένα μεγάλο ανεκμετάλλευτο καλλιεργητικό και κτηνοτροφικό δυναμικό. Στο τελευταίο τμήμα του έργου το υδραγωγείο περιλαμβάνει Σήραγγα μήκους 2000 m για τη διέλευση κάτω από τον ορεινό όγκο που χωρίζει την πεδιάδα της Αμφιλοχείας από την περιοχή Βάλτου. Η Σήραγγα είναι διατομής 12τμ και θα διανοιχτεί στα πετρώματα της περιοχής που είναι ασβεστόλιθοι, κατακερματισμένοι με παρουσία πολλών ρηγμάτων. Η κατεύθυνση της σήραγγας είναι ΝΔ-ΒΑ και η διάνοιξη γίνεται από δύο μέτωπα προσβολής. Η μελέτη του έργου έγινε από την εταιρία «Η. Σωτηρόπουλος» και προβλέπει διάνοιξη με χρήση εκρηκτικών και Υποστήριξη κυρίως με αγκύρια τύπου Swellex και Εκτοξευόμενο Σκυρόδεμα. Στην περιοχή της υπόγειας διάνοιξης των στομίων και σε προβληματικές ζώνες ρηγμάτων και καρστικών προβλέπεται υποστήλωση με σιδηρά πλαίσια, αγκύρια και εκτοξευόμενο σκυρόδεμα. Η τελική μόνιμη επένδυση θα γίνει σύμφωνα με την μελέτη με Οπλισμένο Σκυρόδεμα που θα αποτελεί και το κανάλι του Υδραγωγίου. Ανάδοχος του έργου του Υδραγωγίου είναι η εταιρία ΑΝΑΣΤΗΛΩΤΙΚΗ ΑΤΕ που ανέθεσε την κατασκευή της σήραγγας στην εταιρία ΤΕΧΝΟΧΗΜΙΚΗ για τις εργασίες διάνοιξης, προσωρινής υποστήριξης και βοηθητικές εργασίες. Οι εργασίες ξεκίνησαν τον Αύγουστο του 2013 από το ΝΔ μέτωπο εισόδου και μέχρι τον Ιούλιο του 2014 είχαν εκτελεστεί 1100m πλήρους διάνοιξης και προσωρινής υποστήριξης .Ήδη από τον Αύγουστο του 2014 ξεκίνησε η διάνοιξη από το ΒΑ μέτωπο εξόδου ενώ ταυτόχρονα εκτελείται η σκυροδέτηση της τελικής επένδυσης από το μέτωπο εισόδου. Το έργο της διάνοιξης προβλέπεται να ολοκληρωθεί μέχρι τον Ιούλιο του 2015 έτσι ώστε η τελική επένδυση να εκτελεστεί μέχρι το τέλος του 2015 και η Σήραγγα να παραδοθεί έτοιμη για να αποτελέσει τμήμα του ενιαίου υδραγωγείου. Στην κατασκευή του έργου της διάνοιξης της σήραγγας η ΤΕΧΝΟΧΗΜΙΚΗ χρησιμοποίησε σύγχρονο εξοπλισμό και μεθόδους όρυξης ώστε να επιτυγχάνει αφ' ενός αποδοτική διάνοιξη αφ'ετέρου ασφάλεια και οικονομία στο έργο. Στα πλαισια αυτά χρησιμοποιήθηκε ο εξής ηλεκτροκίνητός εξοπλισμός: -jumbo διάτρησεως MERCURY 14 υδραυλικό με τηλεσκοπικό προωθητηρα για τη διάτρηση των διατρημάτων προχώρησης στο μέτωπο μηκους 3m και των διατρημάτων κοχλίωσης στη οροφή μήκους 2m. -Mηχάνημα εκτόξευσης σκυροδέματος NORMET Spraymec 9140 με αεροσυμπιεστή και αντλία Σκυροδέματος για την υποστήριξη της Σήραγγας. Παράλληλα χρησιμοποιηθηκε ο εξής εξοπλισμός DIESEL: -Φορτωτής υπογείων GHH LF 73 με κάδο 4 m3 για την απομάκρυνση των προιόντων εκσκαφής. -Πλατφόρμα NORMET PΚ 1.000 για την γόμωση του μετώπου και την τοποθέτηση κοχλιών SWELEX και πλέγματος. Η Γόμωση των διατρημάτων έγινε κυρίως με ANFO, εκρηκτική θρυαλίδα και ηλεκτρικά καψύλια με χρηση του Αερ/στή NORMET. H μέθοδος υποστήριξης,παρά τις δυσμενείς συνθήκες του πετρώματος,ήταν κατά 95% αγκύρια SWELEX, πλέγμα και εκτοξ/νο σκυρόδεμα και περιορίστηκε σημαντικά η χρήση μεταλλικών πλαισίων μονον στις περιοχές των μετώπων εισόδου και εξόδου. Ο Αερισμός της Σήραγγας εξασφαλίστηκε μ'ενα δίδυμο Ανεμιστήρα ισχύος 70KW και αεραγωγό διαμέτρου 1m και μήκους 1KM από κάθε μέτωπο εργασίας.